کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

▶️شناگران ماهر



عجیب نیست که بعد از اعلام اسامی و رقم فوق نجومی ۶هزار میلیارد تومانی بدهکاران دانه درشت بانک سرمایه که تازه بانکی کوچک نسبت به بانکهای دیگر محسوب می گردد چندان سرو صدایی در سپهر ادبیات سیاسی اقتصادی مملکت رخ نداده است؟

عجیب نیست که آب از آب تکان نخورده که اگر هر جای دیگر همچین فسادی رو نمایی شده بود اقلا ۲۰ نفر مدیر رده بالا تا سطح رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد استعفا می دادند و ۱۰۰ نفر محاکمه و زندانی می شدند؟ توجه کنید که میزان کل بدهی های معوق بانکی چیزی حدود ۲۰۰هزار میلیارد تومان است یعنی این مقدار اعلام شده فقط یک سی و دوم بدهی هاست که دانه درشت ها پس نمی دهند !

عجیب نیست که این چند نفر دانه درشت به راحتی آب خوردن و بی گرفتاری ، وام پشت وام آن هم از نوع کلان چند ده میلیاردی می گیرند و پس هم نمی دهند و اگر ماها برویم و ۵میلیون تومان وام بگیریم ( تازه اگر بتوانیم با ۴ تا ضامن و وثیقه ملکی بگیریم ) و نتوانیم پس بدهیم سیستم بانکی چه به روز ما می آورد؟

و عجیب نیست که دیگر مردم هم چندان به این موضوع توجه نشان نمی دهند؟ آیا دلیلش این نیست که فساد آن چنان در تار و پود مردم نهادینه شده که به نظرشان کار قبیحی نبوده فقط حسرتش این است که چرا ما نتوانسته ایم جای این عزیزان باشیم ؟!


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد