کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

چطور پول دار شیم ؟ ( جلسه 6)


عادت ششم

۶۳ % والدین پولدار بچه‌هایشان را مجبور می‌کنند که ماهی دو جلد یا بیشتر ،کتاب غیردرسی بخوانند اما فقط ۳ % بی‌پول‌ها چنین عادتی دارند.


به این نکته توجه کنین،  روزی روزنامه نگار نیویورک تایمز از استیو جایز پرسید: "آیا درسته که بچه هاتون عاشق آیپد اند ؟"

جابز گفت : نخیر  ،ما تو خونه مون مدت زمان استفاده ی بچه ها رو از آیپد محدود کردیم."


و جالبه که در کل، اغلب مدیرای کمپانی های بزرگ فن آوری پیشرفته در سیلیکون ولی  فرزندان خود را در رابطه با استفاده از کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ، تبلت ها و تلفن های هوشمند محدود ساخته اند. در خانه ی جابز حتی یه قانون وجود داشت که کسی نباید شبا و روزای تعطیل از دستگاه هوشمند مثل آیپد و آیفون استفاده کند. کارمندان دیگر غول های فن آوری نیز قوانین مشابهی را در خانه ی خود اجرا نموده اند

.

"کریس آندرسون" ویراستار "Wired "   نیز از دیگر کسانی است که استفاده ی اعضای خانواده به انواع دستگاه های هوشمند را محدود کرده است. جالب است بدانید که او کاری کرده است که هر دستگاهی از کامپیوتر گرفته تا تبلت، بتواند تنها 2 ساعت در شبانه روز کار کند!

او در رابطه می گوید: "من شاهد عواقب و خطرات ناشی ازعلاقه ی بیش از اندازه ی کودکان به اینترنت هستم. توجیه من از این کار این است جلوی اعتیاد و وابستگی فرزندانم به این فن آوری های هوشمند را بگیرم. من نمی خواهم که فرزندانم با مشکلاتی مواجه شوند که روزی گریبانگیر من بوده اند."


کارشناسان در این رابطه می گویند:"برای کودکان زیر 10 سال، باید مدت زمان استفاده از تلبت حدود نیم ساعت و تلفن های هوشمند حداکثر 2 ساعت در شبانه روز در نظر گرفته شود. برای رده ی سنی 10 تا 14 سال نیز استفاده از کامپوتر تنها به منظور انجام تکالیف مدرسه، بلامانع است. و تنها از سن 14 سالگی به بعد می توان محدودیت های استفاده از کامپیوتر و فن آوری های هوشمند را برداشت


خب پس سر فرزندان خود را چگونه گرم کنیم؟

نویسنده ی کتاب زندگی نامه "استیو جابز" در این رابطه می گوید:

"جابز با مکالمه و گفتگو با فرزندانش ، توانست جای دستگاه ها را در زندگی آنها پر کند. او در این رابطه هر کاری از دستش برمی آمد اعم از خواندن کتاب، تعریف داستان و غیره را برای آنها انجام می داد. در نهایت بچه های او از جمله کودکانی بودند که بدون اعتیاد به شبکه ی جهانی بزرگ شدند. آیا شما هم حاضرید این محدودیت ها را در زندگی فرزندان خود اجرا نمائید؟"


مشکل این جاست که مای بی پول برای ساکت کردن بچه مون ،راحت ترین کاری که می تونیم انجام می دیم . به جای این که تشویقش کنیم بشینه کتاب بخونه چیز یاد بگیره می ذاریمش پای دستگاه و ولش می کنیم به امان خدا . اما 63درصد پول دارا فهمیدن که اینا همشون کف روی آبند و بچه شون رو جوری تربیت می کنن که حداقل ماهی دو جلد کتاب غیر درسی بخونن و این مقدار 32برابر بی پول هاست . 


نظرات 1 + ارسال نظر
بولوت پنج‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:35

حالا گذشته از پولداری و بی پولی واقعن تاسف برانگیزه که این مدل وسایل الکترونیکی انقدر نقش پررنگی دارن تو زندگی بچه ها. ما که نسل کتاب و مطالعه بودیم این شدیم. اینا چی بشن معلوم نیست.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد