کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

ماشین خریدن ...یا نخریدن ... مسئله این است؟

 



من نمی دونم که این ملت چرا این قده به هرچی گیر میدن ؟ خب ماشینای داخلی گرونه که گرونه . به من و شما چه ؟ ما حق داریم ماشین داخلی نخریم . حق داریم ماشین خارجی هم نخریم . اصلا حق داریم هیچ ماشینی نخریم ! اون داخلیه که بیخودی گرونه . اون خارجیه که این قده گمرکیش بالاست که دوبل و سوبل میشه و خب طبیعتا نمی خریم و خب کسی که هیچ ماشینی نمی خره داره از حقش استفاده می کنه . به این می گن احقاق حقوق مدنی .


حالا یه عده معلوم الحال هم اومدن کمپین نخریدن ماشین نو راه انداختن ، حالا شاید چند نفری که دو دل اند برای خریدن یا نخریدن ..  . مسئله این است ! فعلا دست نگه دارن . اما داستان اینه که ملت پول دستشون نیست وگرنه خوب خرید می کنن ... خوب !


اما بی انصاف هم نباید بود. ما باید دست به کار خیر هم بزنیم . کارخونه های خودرو سازی ما خرجای اضافه زیادی دارن که اونا رو از من و شمای مصرف کننده باید بگیرن و یکی از بیشترین خرج هاشون  حقوق پرسنل شونه


ببین تا قبر آ ... آ ... آ ... دو قدم بیشتر نیست . من خودم تجربه دست اولی از ازدیاد پرسنل دارم که خدمتتون میگم .من برای پایان نامه لیسانسم مدتی به عنوان کارآموز رفتم توی یکی از همین خودروسازی های بزرگ و کار کردم ( اسمش رو نمی گم که فردا واسم گرفتاری درست نشه ) . چه سالی بود ؟ حدودای 10 یا 12 سال قبل . من رو فرستادن تو یه بخشی که 30تا پرسنل داشت که بیشترشون لیسانس داشتن و چندتاشون فوق لیسانس و چندتاشون هم فوق دیپلم بودن . به قطعیت بگم که از این 30نفر ، 25تاشون اضافه بودن و کل اوقات کاری رو اگه 20دقیقه کار می کردن و بقیه رو به عشق و حال و گپ و گفت و  ناهار و صبونه می گذشت .


خب اینو که به چشم خودم دیدم و کسی بهم نگفت .


خب این درصد رو بیاییم در تعداد کل پرسنل اون کارخونه که مثلا حدود 50هزار نفره ضرب کنین می بینین که اون جا به 8هزار نفر ،یا نهایتا 10هزار نفر نیاز داره و 40هزار نفرشون اضافی اند و هر ماه حقوق می خوان که حداقل 2میلیونه که ماهی 80میلیارد تومن فقط حقوق اینا میشه که با توجه به مثلا تعداد ماشینایی که تولید میکنه هر کدوم از ما که میره یه ماشین می خره داره نزدیک 2میلیون به یه خونواده ای کمک می ده .


کار خیر از این بالاتر ؟


 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
سهیلا سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 14:54 http://rooz-2020.blogsky.com/

وال لاااااااااااااااا.................بااین نوناشووووووووون
حرف حساب که جواب نداره کاااااااااا

سحر سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 15:07 http://bita-70.3de.ir

امیدوارم همیشه شاد باشین و سلامت
ممنون
65164

ممنون ولی این بابت چی بود ؟!!

نیره سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 17:15

مری م چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 12:50

خدا خیرتون بده ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد